четверг, 7 июня 2018 г.

З досвіду роботи вчителя хімії Кибалка Н.В.


Вже не існує тієї школи, де діти, сидячи рівно і склавши руки, чемно слухають суворого вчителя. Сучасні школярі хочуть комунікації, розмови з педагогом, якого воліють сприймати радше як порадника, а не як  критика. Змінився і підхід до навчання – учням не цікаво 45 хвилин слухати теорію, тому вони все частіше знаходять більш цікаві заняття у своїх гаджетах, не звертаючи уваги на вчителя. Як зробити так, щоб на кожному  уроці діти не нудьгували

             На жаль, уроки хімії в школі не належать до улюблених. Не всі учні можуть засвоювати великий обсяг нелегкого для сприйняття матеріалу  в одному темпі і в однаковий спосіб. Тому важливо організувати навчальний процес так, щоб кожна дитина отримувала власний навчальний досвід та достатню мотивацію до навчання.
Спілкування зі школярами на уроках намагаюсь будувати за принципами партнерства і поваги до особистості учня Намагаюсь стисло й чітко оголошувати цілі уроків, належно пояснювати учням, що і для чого вивчається на уроці, яке значення має матеріал у відповідній темі курсу хімії, в житті людини, природі, промисловості тощо. На уроках намагаюсь досягти дидактичної мети.
Раціонально використовую перевірені шкільною практикою такі форми роботи, як групова робота,робота в парі, рольова гра, урок-дослідження, моделювання життєвих ситуацій;
Якщо раніше на уроках хімії робилися або теоретичні викладки, або практичні досліди. То зараз і в одному, і в другому випадку можна залучити комп’ютерні технології.
Наведу  приклад   використання інтерактивної дошки. З метою  покращення запам’ятовування і відтворення використовую таку вправу на класифікацію неорганічних сполук .(8 клас Тема уроку «Класифікація неорганічних сполук») На слайді у довільному порядку записані формули. Учень переміщує їх ,( бери й тягни) за допомогою стилоса  по поверхні дошки

Учні з великим задоволенням готують мультимедійні презентації, відеоролики і демонструють їх на уроках
Навколишній світ змінюється швидше, ніж наші школи, сучасна освіта недостатньо адаптована до майбутніх потреб учнів. Я бачу, що учень, який навчається за допомогою інформаційно-комп’ютерних технологій, формує необхідні навички для життя в сучасному світі:
  • вміє швидко та ефективно шукати інформацію, критично її оцінювати;
  • використовує комп’ютерні технології як інструмент для досліджень;
  • визначає проблеми та креативно їх розв’язує;
  • застосовує свої знання в реальних життєвих ситуаціях;
  • активно діє, не боїться помилок, реалізовує проекти;
  • навчається самостійно та адаптується до умов навчання в інших культурах та суспільствах.
Використовую метод проектів,який формує інтерес до вивчення хімічної науки; сприяє розвитку творчих дослідницьких здібностей учнів;формує творчу особистість, здатну до самопізнання ,самовизначення; навчаю самостійно застосовувати й систематизувати набуті знання,створювати дослідні проекти .Так, в 11 класі ,при вивченні теми  «Харчові добавки» учні створювали  дослідницький міні-проект «Е- числа в продуктах  харчування».На основі своїх досліджень склали пам’ятку споживача ,в якій вказали на основні правила,щодо вибору продуктів харчування

    Використовую на уроках моделювання з набором-конструктором Молекулярні моделі поряд з комп’ютерними 3D моделями хімічних сполук, дають наочне уявлення про взаємне просторове розташування атомів, що входять у молекулу Молекулярні моделі використовуються в навчальному процесі, а також при необхідності просторового аналізу молекулярних структур, у випадках, коли по структурній формулі – проекції структури молекули на площину – важко або неможливо уявити і проаналізувати просторово розташування атомів або оцінити вплив взаємного розташування атомів на їх взаємодії.
В 9 класі при вивченні теми  «Насичені і ненасичені вуглеводні» учні складали моделі(метану,етену,етину).
     Маючи цифрову лабораторію використовую датчики РН при вивченні теми «Розчини»  в 9 класі,датчик температури в 7 класі при вивченні теми
 «Горіння»
Використання цифрових лабораторій має ряд переваг:
  • дозволяє представити результати експерименту у вигляді графіків, діаграм, таблиць та проаналізувати їх;
  • результати експерименту можна зберігати та в майбутньому співставляти дані різних експериментів;
  • дає можливість спостерігати за динамікою досліджуваного явища та вивчати швидкоплинні процеси;
  • дозволяє багаторазово повторювати експеримент;
  • учні вчаться працювати в команді та отримують додаткову мотивацію до вивчення предмету.
             Отже, використання цифрових лабораторій в процесі впровадження  дозволяє економити час на проведенні дослідження, додатково вмотивовувати учнів, спонукати до більш глибокого вивчення предмета, та, врешті-решт, перетворити навчання на цікаве та захоплююче заняття
      На уроці основ здоров’я в 5 класі «Узагальнення знань з теми «Складові здоров’я» виготовили леп-бук «Здоров’я –усьому голова» Діти з захопленням працювали в команді .проявляючи креативність і творчість.
      На уроці основ здоров’я в 6 класі з теми   «Поняття про «СНІД» учні сворювали соціальну рекламу «Профілактика «ВІЛ-інфікування»,створювали сценки «Шляхи передачі ВІЛ», «Як не можна заразитися ВІЛ». Діти розподіляли ролі,складали сценарій,виконували ролі. Такий вид роботи дітям дуже сподобався
   
 На уроці природознавства  в 5 класі з теми  « Рухи Землі в просторі» діти 
були дослідниками.
       Однак розумію, що процес навчання – це не безперервна радість. Не все може бути цікавим у навчанні. Наслідуючи К. Д. Ушинського, вважаю за потрібне «привчити дитину робити не тільки те, що її цікавить, а й те, що не цікавить, робити заради приємності  чесно виконати свій обов’язок».

Комментариев нет:

Отправить комментарий