Вже
не існує тієї школи, де діти, сидячи рівно і склавши руки, чемно слухають
суворого вчителя. Сучасні школярі хочуть комунікації, розмови з педагогом,
якого воліють сприймати радше як порадника, а не як критика. Змінився і підхід до навчання – учням
не цікаво 45 хвилин слухати теорію, тому вони все частіше знаходять більш
цікаві заняття у своїх гаджетах, не звертаючи уваги на вчителя. Як зробити так,
щоб на кожному уроці діти не нудьгували
На
жаль, уроки хімії в школі не
належать до улюблених. Не всі учні можуть засвоювати великий обсяг нелегкого
для сприйняття матеріалу в одному темпі і в однаковий спосіб. Тому
важливо організувати навчальний процес так, щоб кожна дитина отримувала власний
навчальний досвід та достатню мотивацію до навчання.
Спілкування зі школярами на уроках намагаюсь будувати за принципами
партнерства і поваги до особистості учня Намагаюсь стисло й чітко оголошувати
цілі уроків, належно пояснювати учням, що і для чого вивчається на уроці, яке
значення має матеріал у відповідній темі курсу хімії, в житті людини, природі,
промисловості тощо. На уроках намагаюсь досягти дидактичної мети.
Раціонально використовую перевірені шкільною практикою такі форми роботи,
як групова робота,робота в парі, рольова гра, урок-дослідження, моделювання
життєвих ситуацій;
Якщо
раніше на уроках хімії робилися або теоретичні викладки, або практичні досліди.
То зараз і в одному, і в другому випадку можна залучити комп’ютерні технології.
Наведу
приклад використання
інтерактивної дошки. З метою покращення
запам’ятовування і відтворення використовую таку вправу на класифікацію
неорганічних сполук .(8 клас Тема уроку «Класифікація неорганічних сполук») На
слайді у довільному порядку записані формули. Учень переміщує їх ,( бери й
тягни) за допомогою стилоса по поверхні
дошки
Учні з великим
задоволенням готують мультимедійні презентації, відеоролики і демонструють їх
на уроках
Навколишній світ
змінюється швидше, ніж наші школи, сучасна освіта недостатньо адаптована до
майбутніх потреб учнів. Я бачу, що учень, який навчається за допомогою
інформаційно-комп’ютерних технологій, формує необхідні навички для життя в
сучасному світі:
- вміє швидко та ефективно шукати інформацію,
критично її оцінювати;
- використовує комп’ютерні технології як інструмент
для досліджень;
- визначає проблеми та креативно їх розв’язує;
- застосовує свої знання в реальних життєвих
ситуаціях;
- активно діє, не боїться помилок, реалізовує
проекти;
- навчається самостійно та адаптується до умов
навчання в інших культурах та суспільствах.
Використовую метод проектів,який формує інтерес до
вивчення хімічної науки; сприяє розвитку творчих дослідницьких здібностей
учнів;формує творчу особистість, здатну до самопізнання ,самовизначення; навчаю
самостійно застосовувати й систематизувати набуті знання,створювати дослідні
проекти .Так, в 11 класі ,при вивченні теми
«Харчові добавки» учні створювали
дослідницький міні-проект «Е- числа в продуктах харчування».На основі своїх досліджень склали
пам’ятку споживача ,в якій вказали на основні правила,щодо вибору продуктів
харчування
Використовую на уроках моделювання з
набором-конструктором Молекулярні моделі поряд з
комп’ютерними 3D моделями хімічних сполук, дають наочне уявлення про взаємне
просторове розташування атомів, що входять у молекулу Молекулярні моделі
використовуються в навчальному процесі, а також при необхідності просторового
аналізу молекулярних структур, у випадках, коли по структурній формулі –
проекції структури молекули на площину – важко або неможливо уявити і проаналізувати
просторово розташування атомів або оцінити вплив взаємного розташування атомів
на їх взаємодії.
В 9 класі при вивченні теми «Насичені і ненасичені вуглеводні» учні складали моделі(метану,етену,етину).
Маючи цифрову лабораторію використовую датчики РН при
вивченні теми «Розчини» в 9 класі,датчик
температури в 7 класі при вивченні теми
«Горіння»
Використання цифрових лабораторій має
ряд переваг:
- дозволяє представити результати експерименту у
вигляді графіків, діаграм, таблиць та проаналізувати їх;
- результати експерименту можна зберігати та в
майбутньому співставляти дані різних експериментів;
- дає можливість спостерігати за динамікою
досліджуваного явища та вивчати швидкоплинні процеси;
- дозволяє багаторазово повторювати експеримент;
- учні вчаться працювати в команді та отримують додаткову мотивацію до вивчення предмету.
На уроці основ здоров’я в 5 класі
«Узагальнення знань з теми «Складові здоров’я» виготовили леп-бук «Здоров’я
–усьому голова» Діти з захопленням працювали в команді .проявляючи креативність
і творчість.
На уроці основ
здоров’я в 6 класі з теми «Поняття про
«СНІД» учні сворювали соціальну рекламу «Профілактика
«ВІЛ-інфікування»,створювали сценки «Шляхи передачі ВІЛ», «Як не можна
заразитися ВІЛ». Діти розподіляли ролі,складали сценарій,виконували ролі. Такий
вид роботи дітям дуже сподобався
На уроці природознавства в 5 класі з теми « Рухи Землі в просторі» діти
були дослідниками.
Однак розумію, що процес навчання – це не безперервна радість. Не все може
бути цікавим у навчанні. Наслідуючи К. Д. Ушинського, вважаю за потрібне
«привчити дитину робити не тільки те, що її цікавить, а й те, що не цікавить,
робити заради приємності чесно виконати свій обов’язок».
Комментариев нет:
Отправить комментарий