понедельник, 16 ноября 2020 г.

 

Критерії оцінювання проектів з хімії

Універсальних критеріїв, на основі яких можна було б розробити єдину для всіх проектів систему оцінювання, звичайно, не існує. Проте слід надати деякі узагальнені рекомендації щодо оцінювання проектів, які можна представити так:

1. Обсяг і повнота розробки, виконання прийнятих етапів проектування, самостійність, завершеність, готовність до сприйняття проекту іншими людьми, матеріальне втілення проекту.

2. Оригінальність матеріального втілення проекту.

3. Якість: оформлення, відповідність стандартним вимогам, структура тексту, якість схем, малюнків.

4. Уміння організовувати робоче місце й підтримувати порядок на ньому в процесі роботи.

5. Дотримання правил безпечної роботи та санітарно-гігієнічних вимог.

6. Дотримання норм часу на виготовлення проекту.

Критерії оцінювання захисту

• Бали низького рівня учень (учениця) отримує в разі подання роботи (або частини роботи) реферативного характеру, без визначення мети й завдань проекту, а також без висновків за його результатами;

• бали середнього рівня — за фрагментарну участь у дослідженні, хоча й за умови її вчасного виконання;

• бали достатнього рівня — за правильне виконання своєї частини роботи в разі, якщо він не брав участі в підсумковому обговоренні та формулюванні висновків за результатами дослідження;

• бали високого рівня — за дослідження з повним розкриттям теми, належним оформленням роботи і презентацією індивідуального проекту або точного, вчасного виконання своєї частини спільного дослідження, визначенням мети й завдань, активною участю в аналізі результатів і формулюванні висновків.

Отже, вся робота спрямована на досягнення мети всього проекту — на його фінальний продукт, який потребує оцінювання.

Нові стратегії оцінювання спрямовані на визначення рівнів оволодіння навичками мислення та комунікації, вирішення складних проблем, використання правових та інших соціальних інструментів. Цілі оцінювання також залежать від типу проекту. Важливим аспектом під час розробки системи оцінювання є визначення його складових. Як правило, проектна технологія передбачає не тільки оцінювання викладачем. Будь-який проект розрахований на активну діяльність учня, а одним із компонентів цієї діяльності є самооцінка. Отже, мають бути критерії, за допомогою яких учні зможуть надати змістову та розгорнуту характеристику власних результатів. Аналізуючи свої переваги та недоліки, учні навчаються оцінювати себе, будувати власну програму подальшої діяльності. Правильно організована рефлексія допомагає створити позитивну установку, що сприяє успішному виконанню проекту.

Не менш важливими в навчальному проектуванні є експертне, тобто зовнішнє оцінювання. Експертами можуть виступати педагоги, однокласники, учні паралельних і старших класів, представники інших установ.

Якщо критерії оцінювання мають достатню кількість пунктів, то всі учні отримують бали таким чином, що кожний може відчути, що він у чомусь найкращий. У цьому і є головний сенс розробки критеріїв оцінювання: здобуті знання та навички отримують суспільне визнання, тобто визнаються цінними не тільки самим учнем, але й тими, хто поряд.

Для оцінювання внеску до роботи кожного учасника проекту можна запропонувати таблицю 2.

Таблиця 2

Оцінювання роботи учасників проекту

Критерії оцінювання

Завжди

часто

Іноді

ніколи

1. Бере участь в обговоренні ключових питань

2. Вміє розподіляти послідовність дій кожного члена команди

3. Співпрацює з іншими під час роботи над досягненням спільних цілей

4. Висуває нові ідеї

5. Вносить конструктивні пропозиції

6. Уміє вислухати товаришів

7. Ретельно обдумує інформацію

8. Уміє порівнювати й узагальнювати висунуті товаришами ідеї

9. Уміє коректно відстоювати власну точку зору

10. Уміє з'ясовувати те, що не зрозуміло

11. Уміє приймати допомогу товаришів

12. Підбадьорює та підтримує товаришів

Робота над проектами має бути організована так, щоб учень: міг самостійно розвиватися і проводити дослідження навколишнього світу та себе, маючи повне уявлення про мету, з якою він це робить; мав чіткі критерії оцінювання, що сприяють не тільки досягненню мети, але й поступовому просуванню до неї; отримував зворотний зв'язок, що допомагає коригувати свої дії, спрямовані на досягнення мети.

Комментариев нет:

Отправить комментарий